onsdag 26 augusti 2015

Sömnlöst i strömma

Hatar att klaga egentligen men får väl se de som en hälsouppdatering. Klåda och ont i både händer och fötter under natten.(haft detta cirka två veckor)! Oklart vad detta beror på enligt läkarna men ev avstötning av transplantationen och/eller medicin och sol och/eller sulfa allergi. Skinnet lossar och man ser grotesk ut, så öm om händerna att de är sjukt att tvätta händerna. På ena foten fick jag en stor vätskeblåsa som nu gett med sig men som fortfarande behöver skyddas. Röda och extremt torra. Smörjer och smörjer men inget hjälper utan mest bara för stunden. 
Höll på att bli vansinnig inatt. Saken blev ju inte bättre än att de var 500 grader varmt inne heller! Fick ta både antihistamin och oxynorm för att få nån sömn... Idag är de tröttsamt! Gäsp! Har lämnat skrutten till dagis och kan ju då lägga mig och vila för att samla kraft.

Torsdag får jag veta om de blir cytostatika start på måndag som planerat eller om min kropp behöver vila då de varit ett virrvarr den här gången mellan kuren med både bihåleinflammation och de här med händer/fötter och ögonen. På tal om de är ögonen lite bättre iallafall men smörjer utsidan och sätter ögondroppar flera ggr per dag ännu. 

Hösten har kommit? Iallafall konstatera jag att Malte behöver ett par nya höstskor imorse! 
Igår var vi på 7 årskalas och Malte passade på att byta in en leksak han fick dublett av på sitt kalas. Hem fick han en hjullastare (nånting Malte berättade för sin mamma ;) jag skulle sagt traktor!) 
Något nöjd och skulle inte haft ro att verken sova igår kväll eller fara till dagis imorse. 

Inga kommentarer: