fredag 19 december 2014

Medmänsklighet och värme

Vilken medmänsklighet och värme de finns i folk. <3 Nånting som har bevisats idag iallafall! Min vän Alexandra Lundberg hade igår startat upp en insamling i mitt namn för att ge mig kämparglöd och lite jävlar anamma! En sorts julklapp hon ville ge mig men inte kom på vad. Jag kan inte med ord säga hur glad, tacksam jag är för allting Alexandra! Men också alla ni som varit med och donerat! God jul! Och lite naivt, hoppas ni slipper cancer! 


Så här var texten skriven <3 
Insamling var i cancerstiftelsen och tanken från henne var väl att vi skulle fått del av hela summan. Nu under dagen öppnades istället ett till konto upp för vår familj där jag förstod att pengarna oavkortat går till oss. I slutändan vart de ju  ändå så lyckat! Forskning och andra behövande fick också ta del av allt. Sån chock när jag hörde om detta!!! :)

Tanken med pengarna som kommer in önskar vi ska hjälpa oss att finnas nära varandra. Lättare att träffas då jag vårdas i Åbo. Då vi är en normal familj med normala kostnader så kan pengarna hjälpa oss att resa till varandra, min man kanske kan ta ut nån timme eller dag för att finnas för sin fru och/eller sin son. 

Idag har jag haft min kompis Marika på besök hela dagen <3 
Och ikväll kom dom viktigaste två, min kämparglöd! 
Nu är jag väldigt trött. God natt! <3
Pyjamasparty på tyks! (Y)

4 kommentarer:

Alexandra sa...

När man står helt maktlös gör man d man kan! Och utan alla som skänkt en slant skulle det inte vara nånting värt. Så heder åt dom! Och japp, alla pengar som kommer till det kontot är era! Varenda cent. Många kramar! God jul till er ❤️

Unknown sa...

Ni är värda allt ❤️❤️

Sus sa...

Vad fint! Hoppas ni får vara tillsammans på julen. Kram

Anonym sa...

Hur går det för dig?
En klen tröst för dig men jag är mer tacksam för mitt eget liv nu än vad jag var för en timme sen.

Du är stark som orkar skriva på ett positivt sätt.

H/ Pappan till en rolig tjej.