fredag 14 november 2014

Tyks torsdag..

Torsdagen (6.11) drar cytostatikan igång och går 24 i dygnet. Får antibiotika i.v som dom ökat under tidens gång. Nu äter jag även en AB tabl. Svampmedicin i.v och vätska pumpade dom in friskt innan halsen blev så bra att jag kunde dricka. Aptiten är fortsatt nedsatt och jag har tappat cirka 6 kilo på dagarna här. Mycket är säkert muskler också när man bara ligger. Första ordentliga måltiden blev en halv mikropizza nio dagar efter sista målet på jobbet så de tog en tid. Men bara de kändes som en liten seger. Var glada att ni har aptit!


Tre kilo bakterier har man på kroppen och medtanke på att mina leukocyter  är livsfarligt låga ska jag förstås undvika alla sjuka och stora folkmängder. Men de är jag som är mest farlig för mig själv. Märkligt visst? Jag är livsfarlig..;)
Feber har jag haft alla dagar. CT skalle tog dom för att jag haft så ont i huvudet. Då upptäcktes de flera proppar på vänster sida huvud. Nånting som sen upptäcktes vara gamla blödningar och som verken blivit värre eller skulle skapa några problem. När har de hänt? Märkligt. CVK'n har blivit bytt engång till en mindre smäckrare sak. Benmärgsprov har tagits (AJ) och ryggmärgsprov. Ingen leukemi i spinalvätskan har jag, tack!

Igår satt jag uppe i en fotölj på rummet en liten stund.
Imorse duschade jag OCH borstade tänderna utan att måsta vila emellan. woohoo! :)

Cellgifterna för den här behandlingen tar slut på lördag kväll och sen blir jag här ytterliggare 3-4 veckor att världena hinner gå upp. Håll tummarna att dom dumma blastocyterna håller sig borta! cirka två dagar hemma innan nästa behandling drar igång. Ingen kan säga hur de ser ut ännu då dom inte fått alla svar ännu. Men förhoppningar har jag att jag kanske får vara hemma på julen om inte, iallafall på åländsk mark. Läs åhs.

8 kommentarer:

Allex sa...

Finner inga ord som tröstar nog för allt du/ni måste gå igenom. Jävla cancer!! Beror propparna på leukemi, vilka jäkla konstigheter alltså. Hoppas du blivit av med den otrevliga sköterskan ivf?! Många styrke kramar!

Alexandra L sa...

Fuck cancer!!!! Jag ryser när jag läser detta... Du e stark!!!! Kram

Anonym sa...

Tänker så mycket på er! Du är så stark som orkar dela med dej. <3 stora varma kramar

sus sa...

Vad roligt att du lite orkat komma upp och lite börjat äta. Aptit är nog verkligen viktigt jo. Tänkte på det när jag var gravid och mådde ap illa första veckorna och hade svårt att äta nåt. Fick mig en tankeställare om att man som vårdpersonal kanske trugar eller nojsar lite väl mycket ibland om att äta eller iaf försöka äta lite eller äta sånt man tycker om eller är sugen på. Men har man ingen aptit eller mår illa så finns det ändå inte på kartan liksom. Kämpa på och håller tummarna för en jul hemma. Kram

Carola sa...

Åh herregud Linda, hur orkar du?? Jag vågar ju knappt gå in och läsa här för att jag blir helt förstörd :O Men du håller upp humöret här du, helt otrolig är du!! Du kommer att köra över den där jäkla skitcancern totalt, dig kan den inte bestämma över! Pepp och styrka till dig, kram!

Ann-Gerd sa...

Ja vad ska man säga..det är så fruktansvärt. .blir tårögd när jag läser. .tänker på dej/er och håller tummar och tår för dej att allt ska gå bra...skickar en stor KRAM till dej!

Daniela Back sa...

Tänker dagligen på dig och hur du har det. Vet inte vad jag ska säga, tycker det känns så sjuk orättvist det här livet att du och din familj ska gå igenom det här. Ingen ska förstås behöva genomlida detta men jag menar ni har ju redan kämpat en gång mot cancern men du är nog en så riktig kämpe! Kram på dig Linda.

Anonym sa...

Du är så himla stark Linda! Håller tummarna allt vad det går och önskar att du slipper allt vad sjukdom heter efter att du klarat av den här pärsen! Många kramar från Eva-Marie